Навчальні та виховні заклади з християнським вихованням- приклад реалізації завдання сучасної школи у відродження духовності нації
Цю проблематику було розглянуть учасниками Круглого столу, який відбувся 19.02.2015р. в рамках проведення Регіональної науково-практичної конференції Програми підвищення кваліфікації керівників НЗ м. Києва Інституту суспільства Київського університету імені Бориса Грінченка “Інноваційний розвиток навчального закладу: проблеми, пошуки, знахідки”.
Тема круглого столу «Роль та місце сучасної школи у відродженні духовності нації», особливо актуальна на сучасному етапі життя нашої країни. Адже, саме духовні спонуки і цінності визначать і забезпечать пошуки шляхів розв’язання соціальних проблем та суспільних викликів, таких як вимушене переселення, необхідність вміння прийняти кожного таким як він є, плекати повагу до гідності особи, сприяння культурному і релігійному самовизначенню і розвитку особистості, які допоможуть у побудові майбутнього держави, що і забезпечить у тому числі і економічні показники.
Початком для обговорення стали виступи на Пленарному засіданні конференції за участю керівництва інституту суспільства, представників громадських організацій. Серед доповідачів досвід католицьких шкіл представив о.Петра Майба, СДБ, директор НВК «Школа –гімназія «Шептицьких» з м.Львова, виступивши з темою: «Превентивна виховна система о.І. Боско у контексті впливу на формування духовності нації» .
Виступи учасників круглого столу дозволили розширити підняті теми на Пленарному засіданні та дати відповіді на основне питання:
Яким ми хочемо бачити наше суспільство в майбутньому і яку роль та місце повинна зайняти сучасна школа у його формуванні?
Виступи та дискусію вели:
1. Тетяна Поспєлова. Завідувач кафедри державного управління та управління освітою Інституту суспільства Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор наук з державного управління, м. Київ. «Проблема духовності нації на сучасному етапі розвитку суспільства».
2. Галина Канафоцька. Викладач Програми підвищення кваліфікації керівників НЗ м. Києва Інституту суспільства Київського університету імені Бориса Грінченка, м. Київ. «Трансформаційне суспільство: чинники та фактори впливу на формування цінностей підростаючого покоління в контексті відродження духовності нації».
3. с. Христофора М. Буштин. Голова комісії у справах освіти та виховання УГКЦ, м. Київ. «Сучасна школа між минулим і майбутнім та її місце у відродженні духовності нації».
4. с. Йосифа М.Кіяк. Директор Приватної загальноосвітньої школи І ступеня “Католицька школа святого Василія Великого”, м. Івано-Франківськ. «Формування особистості учня на духовних засадах з досвіду приватної школи св.Василія Великого. м. Івано-Франківськ».
5. с. Євфросинія Сеник, ОПДМ. Завідувач дитячого садка «Благодійний дитячий садок «Ангелятко», м.Дрогобич» №135.
6. Галина Станіславська. Директор Авторської загальноосвітньої школи “ТРИВІТА”, м. Львів.
«Християнські цінності в навчально-виховному процесі».
7. о. Петро Майба. Директор НВК «Школа –гімназія «Шептицьких», м. Львів.
8. Анна Зварич. Директор колегіуму-інтернату для дівчат “Знамення” (ІІІ ступеня) з поглибленим вивченням предметів духовно-просвітницького спрямування, с.Зарваниця Тернопільської обл. «Виховання любов’ю на прикладі колегіуму для дівчат «Знамення».
9. Оксана Сенчук. Координатор київського осередку Всеукраїнської громадської організації «Батьківська християнська асоціація «Алетея», м. Київ. «Школа як сприятливе середовище виховання дитини. Погляд батьків».
10. Вероніка Нідзієва. Директор гімназії №117 ім. Лесі Українки, м. Київ. «Роль та місце школи у формуванні цінностей підростаючого покоління в контексті відродження духовності нації».
11. Галина Щербій. Заступник директора Ліцею політики, економіки, права та іноземних мов, м. Київ. «Превентивне виховання».
Та інші учасники круглого столу.
За круглим столом відбувся насичений діалог щодо наявних та бажаних шляхів і механізмів відродження духовності нації та особливої ролі шкіл у даному процесі, продемонстровані практики діяльності католицьких шкіл, садочків та закладів духовно-морального спрямування. Учасники обговорення відзначили дійсно неоціненний досвід та внесок який у даний процес сучасних шкіл привносять навчально-виховні заклади з духовно-моральним спрямуванням, які слід розвивати.